Plakātu komplekti pozitīvai uzvedībai.

Komplektā ietilpst seši plakāti. Visus plakātus iespējams papildināt ar saviem piemēriem un savām idejām un izmantot gan mājās, gan bērnudārzā
un skolā, gan citviet, kur uzturas bērni.
*- Balss skaļums.* - Plakāts būs labs atbalsts gan ģimenē, gan klasē
individuāli darbam ar bērnu, kurš runā ļoti skaļi vai gluži otrādāk -
pārāk klusu. Plakāts būs labs atbalsts darbam bērnudārzā un klasē, lai
vienotos ar izglītojamiem, kādās situācijās kādu balss skaļumu lietot.

*- Man ir problēma? Stop! Apstājies un novērtē situāciju.* - Plakāta
uzdevums ir mācīt bērniem atpazīt problēmas un gradiēt tās no ļoti
lielām līdz ikdienišķām situācijām un izvērtēt, kādi rīcības soļi
nepieciešami katrā no šiem gadījumiem, ko tu pats vari darīt, kā arī kam
un kad lūgt palīdzību.

*- Sociālās prasmes*.- Plakāts ir izveidots ar mērķi bērniem izskaidrot,
kas veido labu tēlu - kas ir pozitīva ķermeņa valoda, un kā sarunāties
pieklājīgi, kā uzrunāt pieaugušo un bērnu u.c.

*- Ja tu jūti dusmas vai uztraukumu -* Plakātā ir apskatītas bērnu
iecienītākās rekalsācijas stratēģijas - idejas, kā nomierināt prātu, kā
nomierināt ķermeni, kādas mierīgas lietas varētu darīt uztraukumā un
kādas spēles spēlēt. Spēles ir īpaši nozīmīgas bērnībā, jo caur tām
bērni mācās kontrolēt savu ķermeni un domāt pozitīvi.

*- Ja mani pagrūž -* Fiziskā vardarbība ir viens no biežākajiem bērnu
trauksmes iemesliem. Plakāts ir veidots kā ceļvedis vecākiem un
pedagogiem, lai kopīgi ar bērniem meklētu grūstīšanās iemeslus, vienotos
par drošiem veidiem, kā šo situāciju atrisnāt, kā nomierināties, kā
saprast cēloņus un sekas. Starp citu, bērni var paši aizvietot problēmu
plakāta vidū ar citu (savu zīmētu)  un kopīgi diskutēt, vai tad visi
plakātā minētie risinājumi der, ko būtu nepieciešmas aizvietot un ar
kādiem soļiem

*- Ja es jūtu dusmas. Domāšanas stratēģijas.* - Vai zinājāt, ka
domāšanas prasmes tiešā veidā ietekmē ne tikai bērnu un pieaugušo
pašsajūtu, bet arī spēju pieņemt drošus un sociāli akceptējamus lēmumus,
spēju izvēlēties piemērotus risnājumus lielām un mazām problēmām.
0
. ©Tavas Metodes

 .